Wednesday, November 9, 2011

antara duka dan lara

Aku fikir..
Semuanya akan aku lalui dengan
mudah..
Semuanya dapat aku tempuhi
tanpa gundah..
Hakikatnya..
Aku tahu tak berdaya..
Namun aku terus pura-pura..
Kuatkan hati ini, untuk terus
ketawa …
Biarlah..
Biar hanya hati ini tahu tangisan d
dalamnya..
Aku berharap..
Semua langkah ku tidak salah..
Semuanya berakhirnya tanpa ada
rasa bersalah..
Nyatanya..
Aku terluka..
Namun aku tak boleh terus
memendam rasa..
Bersandiwara diri ini bahagia..
Sedangkan kebenarannya..
Hati ini mengetahuinya..
Diri ini melaluinya..
Relakanlah..
Terimalah segala yang telah
tertulis dariNya..
Redhakanlah tiap suratan itu..
Biar berat bebanannya..
Biar sarat kelukaannya..
Yakinilah,
Semuanya pasti akan pulih
semula..
Tiap-tiap kejadian itu pasti ada
hikmahnya..
Dan bila esok..
Hari bahagia itu, pasti menyinari
kita semula..

No comments:

Post a Comment